Girangnya Sayap Galatasaray ‘Digoda’ Mourinho

Cmibet.com – Ada yang unik selepas pertandingan uji coba antara MU kontra Galatasaray di Swedia beberapa waktu lalu. Selepas laga selepas, Pelatih MU, Mourinho, terlihat berbincang dengan sayap muda Galatasaray asal Portugal, Bruma.

Nama Bruma memang tidak setenar CR7, Nani, Andre Gomes, atau bintang muda Renato Sanches. Tapi, kelihatannya Jose Mourinho sangat kepincut dengan aksi yang ditampilkan pesepakbola berumur 21 tahun ini. Dalam pertandingan yang akhirnya dimenangkan MU dengan skor 5-2 tersebut, Bruma mencetak satu dari dua gol Galatasaray.

Pelatih baru MU tersebut lantas mengajak Bruma berbincang sejenak selepas laga. Apa yang dikatakan oleh Jose Mourinho kepada Bruma, rupanya terekam dengan baik. Bruma malahan mengungkapkan apa yang jadi bahan perbincangannya dengan Jose Mourinho.

Bruma membenarkan bila Jose Mourinho memang sangat terkesan dengan penampilan yang ditunjukkannya. Bruma juga berujar, Jose Mourinho bakal memonitor perkembangannya selama bermain untuk Galatasaray musim ini.

“Dia (Mourinho) mengucapkan selamat kepada aku atas kinerja yang aku tampilkan. Ia berujar terkesan kepada aku,” ujar Bruma dilansir Daily Star.

“Dia berjanji bakal terus memantau kinerja aku serta berkata aku dapat bermain untuk tim nasional (Portugal) sesegera mungkin. Tentu saja sangat menakjubkan mendengar ini dari Jose Mourinho. Ia (juga) berujar bakal (terus) mengawasi bagaimana kinerja aku musim ini,” paparnya.

Pesepakbola bernama lengkap Armindo Tue Na Bangna ini ialah alumnus akademi sepakbola Sporting Lisbon. Selepas naik kelas ke tim senior pada 2013, dia langsung diboyong Galatasaray di tahun yang sama. Bruma juga sempat dipinjamkan ke Gaziantepspor pada 2014, serta Real Sociedad musim 2015/2016.

Related posts